یکشنبه، آذر ۲۹، ۱۳۸۸



منتظری در سن 87 سالگی درگذشت
!!!!!!!!!
هرچند خبر فوت آیت الله منتظری مبنی بر درگذشتش در خواب و در خانه، از سوی نوه او، ناصر منتظری تایید شده است اما ماهیت مافیایی رژیم را نمی توان نادیده گرفت. بسیاری بر این باورند که مافیای رژیم، منتظری را بواسطه مخالفتهایش با خمینی و فتوای اخیرش یعنی عزل خامنه ای، به قتل رسانده است. به دلیل ماهیت رژیم دراز بین بردن مخالفان دور و نزدیک خود، مرگ منتظری نیز مانند مرگ ناگهانی طالقانی در اوایل انقلاب، راه مبارزه با رژیم را دشوارتر می کند. در شرایطی که جناحهای ریز و درشت رژیم به جان هم افتاده اند، فتوای عزل خامنه ای از ولایت فقیهی، توسط منتظری ضریه سنگینی برای رژیم بود که می بایست با آن برخورد می کرد و آتش آنرا قبل از آنکه بیشتر از این دامن ولایت را می گرفت، خاموش می شد. خامنه ای در پیام تسلیت منتظری، برای جری تر کردن "امت همیشه در صحنه"، و عزیزان بسیجی و پاسداران هار یادآوری می کند که "در اواخر دوران حیات مبارک امام راحل امتحانی دشوار و خطیر، پیش آمد که از خداوند متعال میخواهم آن را با پوشش مغفرت و رحمت خویش بپوشاند و ابتلائات دنیوی را کفاره ی آن قرار دهد."
وزارت ارشاد اسلامی رژیم هم در دستورالعملی اعلام کرد: "با توجه به مواضع آقاي منتظري از سال 68 به اين سو و لزوم نگه داشتن آرامش در فضاي فعلي جامعه، مطالب و گزارشهاي مرتبط با اين موضوع نبايد بر خلاف بند 2 قانون مطبوعات باشد. با توجه به احتمال بروز اتفاقاتي در جريان برگزاري مراسم آقاي منتظري، جرايد در گزارشها و خبرهاي خود بايد به اختلاف نظرهاي امام با ايشان اشاره كنند". اين دستور العمل همچنين از روزنامه ها خواسته است كه در گزارشها و خبرهاي خود تنها به شخصيت فقهي منتظري اشاره كرده و از پرداختن به وجوه سياسي شخصيت وي خودداري كنند.
خبرگزارى حکومتی فارس وابسته به سپاه پاسداران نیز با اعلام خبر فوت منتظرى، نوشت: حسينعلى منتظرى پس از انقلاب به توصيههاى حضرت امام كه خواستار پاك كردن دفتر نامبرده از عناصر ناسالم بود، گوش نكرد و در نهايت بعد از ارتحال امام اجازه داد نيروهاى مخالف امام راحل خاطراتى را براى او تنظيم كنند. در اين خاطرات نسبتهاى ناروايى به امام وارد شد."سوال اکنون این است که آیا مرگ منتظری، سیر فروپاشی و سرنگونی رژیم را مختل خواهد کرد و شکاف عظیم درون رژیم، جوش خواهد خورد؟ بی شک پاسخ این سوال در واکنش مردم در روزهای آینده در مراسم خاکسپاری منتظری و روزهای پس از آن و از سوی دیگر قدم بعدی اپوزیسیون اصلی ایران هویدا خواهد شد.